top of page
פרויקטים נוספים
More Projects
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

האם החיים יחזרו אי פעם לקדמותם? (שׁאלת מחקר)

חשיבה יצירה היא מרכיב חיוני ביכולת התפקוד של האדם. היא מונחת בבסיס המצאות רבות במדע, בטכנולוגיה ובאמנות, כמו גם בבסיס פתרונות חדשים לבעיות נפוצות מחיי היום יום שלנו. אך לעיתים לפני פריצת דרך הגדולה ומשמעותית, חווים מקובעות מחשבתית - "להיות בענן" או במילים פשוטות מרגישים תקועים. על פי תאוריית ה-Flow,  תנועות חוזרות ונשנות של הידיים במהלך ביצוע פעיל של משימה, יכולות ליצור קשב גבוה אך לא מאומץ, הנאה ומודעות עצמית נמוכה אשר מכונה The Zone.  מחקרים מראים שאדם הנמצא בתוך הוויה כזאת, חווה בהירות שמאפשרת לו נקודות מבט שונות, אשר לא נחשבו קודם לכן.  

חשיבה יצירתית משלבת שני תהליכים מחשבתיים שונים. התהליך הראשון הוא יצירה של דברים חדשים באמצעות חשיבה מסתעפת והשני הוא הערכה של הדברים שנוצרו על ידי חשיבה מתכנסת.  התמקדות בחשיבה מסתעפת מאפשרת לאדם לצאת מתוך התנסויות מוגבלות ולהביט מעבר לניסיונו האישי. כך מאפשר למוח לאלתר ולזרום בחופשיות מרעיון לרעיון.

הפרויקט, Mindflow, שואף להשתמש בטכנולוגיה כדי להניע את תהליך החשיבה היצירתי. בפרויקט, פותח Voice Agent שמנחה ומלווה אדם שנמצא בתהליך חשיבה על ידי שיפור החשיבה המסתעפת. 

תוך כדאי עבודה רפטטיבית בידיים, האדם נכנס ל Zone  שאפשר לו ריכוז גבוה ויכולות ללוש את הפרויקט שלו מחשבתית כמו חומר. במהלך החוויה, Computer Vision מזהה את הקשר בין העשייה למחשבות, את הנקודות בהם עצרת לחשוב, הנקודות בהם אתה מביע את עצמך עם הידיים וכו'. 

הסוכן מייצר דו-שיח וסיעור מוחות על תוכן הפרויקט באמצעות רשת עצבית מלאכותית (Artificial Neural Network) וניתוח תנועות ידיים באמצעות  CV , הסוכן שואף לתעל את המחשבות אל עבר פריצת דרך.

נעה אילן (1984), מעצבת רב תחומית שותפה בסטודיו NM Design, קרמיקאית ומאיירת מתל-אביב. 

אילן בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ובוגרת טריה בתכנית התואר השני במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.

נעה אילן (1984), מעצבת רב תחומית שותפה בסטודיו NM Design, קרמיקאית ומאיירת מתל-אביב. 

אילן בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ובוגרת טריה בתכנית התואר השני במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.

ביו / Bio

בעבודתה כמעצבת בוחנת אילן היבטים טקסיים של תקשורת עם עצמנו, האחד עם השני ועם הסביבה שלנו.

Scars – The Scar Collection
The project seeks to investigate ways of coping with significant body scars and the personal experience they bring.
A scar is defined as “a mark remaining (as on the skin) after injured tissue has healed” (Merriam-Webster dictionary). However, scars also carry emotional baggage ranging from appeal and being an indication to an individual’s bravery to repulsion and being a constant reminder for a difficult event, the betrayal of the physical body and bad luck.

The project relates to scars as physical marks on the body. It is a visible thread to the underlying personal story and to the path that a person must follow to ease his or her distress.

The project develops a “therapeutic tool” that combines the esthetics of a scar with an individual’s feelings and thoughts about it.
Through a sensitive and structured process that ostensibly focuses on the physical characteristics of a scar, a person gradually reveals the scar itself. An individual also uncovers the range of his or her feelings and the personal ways of coping with the injury since the scar originated.
The treatment is unique in creating an object based on the actual scar by “peeling” and copying the texture in silicon.
The ability to observe and to touch the scar as an object independent from the body, as a separate, interesting and beautiful object created from different materials and colors, whether hidden or uncovered, allows the individual a new perspective and an opportunity to begin and/or continue to discuss the injury and its implications with those who are close to him or her.
In addition, the recognition of the process of change and the personal acceptance continues beyond the boundaries of the “therapy session.” They are also expressed in the right to modify the object and to suit it to the individual’s emotional state. Such modification encompasses the legitimate range from destroying it to wearing it proudly.



Naama Ben Zur Shprinz is a graduate of the School for Social Work in the Faculty of Social Welfare and Health Sciences, the University of Haifa.
Naama worked as a social worker for 13 years and learned various handcrafts. In recent years she has worked in the area of contemporary goldsmithing.
In 2019 Naama presented her work in the group exhibition “Land Marks” in Munich. In 2018 she participated in a group exhibition, “Trans_ Material” at the Tel Aviv Artists’ House and in Hansen House, Jerusalem.
Naama began working with body and soul connections on professional and spiritual levels after expressing a life-changing event.



ביו / Bio

Part of the collection

אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2

Project Website

ilannoa.wixsite.com/touchdictionary

Email

Linkedin

Instagram

Graduate Website

ilannoa.wixsite.com

Read More

Download PDF

Naama ben-zur shprinz

Mentor - Nati Shamia Opher

bottom of page