top of page
פרויקטים נוספים
More Projects
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

האם החיים יחזרו אי פעם לקדמותם? (שׁאלת מחקר)

חשיבה יצירה היא מרכיב חיוני ביכולת התפקוד של האדם. היא מונחת בבסיס המצאות רבות במדע, בטכנולוגיה ובאמנות, כמו גם בבסיס פתרונות חדשים לבעיות נפוצות מחיי היום יום שלנו. אך לעיתים לפני פריצת דרך הגדולה ומשמעותית, חווים מקובעות מחשבתית - "להיות בענן" או במילים פשוטות מרגישים תקועים. על פי תאוריית ה-Flow,  תנועות חוזרות ונשנות של הידיים במהלך ביצוע פעיל של משימה, יכולות ליצור קשב גבוה אך לא מאומץ, הנאה ומודעות עצמית נמוכה אשר מכונה The Zone.  מחקרים מראים שאדם הנמצא בתוך הוויה כזאת, חווה בהירות שמאפשרת לו נקודות מבט שונות, אשר לא נחשבו קודם לכן.  

חשיבה יצירתית משלבת שני תהליכים מחשבתיים שונים. התהליך הראשון הוא יצירה של דברים חדשים באמצעות חשיבה מסתעפת והשני הוא הערכה של הדברים שנוצרו על ידי חשיבה מתכנסת.  התמקדות בחשיבה מסתעפת מאפשרת לאדם לצאת מתוך התנסויות מוגבלות ולהביט מעבר לניסיונו האישי. כך מאפשר למוח לאלתר ולזרום בחופשיות מרעיון לרעיון.

הפרויקט, Mindflow, שואף להשתמש בטכנולוגיה כדי להניע את תהליך החשיבה היצירתי. בפרויקט, פותח Voice Agent שמנחה ומלווה אדם שנמצא בתהליך חשיבה על ידי שיפור החשיבה המסתעפת. 

תוך כדאי עבודה רפטטיבית בידיים, האדם נכנס ל Zone  שאפשר לו ריכוז גבוה ויכולות ללוש את הפרויקט שלו מחשבתית כמו חומר. במהלך החוויה, Computer Vision מזהה את הקשר בין העשייה למחשבות, את הנקודות בהם עצרת לחשוב, הנקודות בהם אתה מביע את עצמך עם הידיים וכו'. 

הסוכן מייצר דו-שיח וסיעור מוחות על תוכן הפרויקט באמצעות רשת עצבית מלאכותית (Artificial Neural Network) וניתוח תנועות ידיים באמצעות  CV , הסוכן שואף לתעל את המחשבות אל עבר פריצת דרך.

נעה אילן (1984), מעצבת רב תחומית שותפה בסטודיו NM Design, קרמיקאית ומאיירת מתל-אביב. 

אילן בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ובוגרת טריה בתכנית התואר השני במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.

נעה אילן (1984), מעצבת רב תחומית שותפה בסטודיו NM Design, קרמיקאית ומאיירת מתל-אביב. 

אילן בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ובוגרת טריה בתכנית התואר השני במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.

ביו / Bio

בעבודתה כמעצבת בוחנת אילן היבטים טקסיים של תקשורת עם עצמנו, האחד עם השני ועם הסביבה שלנו.
What drives teens to practice and perseverance?

Adolescence offers ample opportunities for teenager’s personal development, and for them to acquire skills that will become part of their future toolbox. In practice, the systems charged with instilling these skills (formal and non-formal education systems), encounter barriers and resistance stemming from the teens tremendous emotional changes, hierarchical and inadequate teaching methods, and an ever-growing generational gap. Teens perceive themselves and their environment in ‘rating’ terms, they have difficulty practicing in general and particularly over an extended period of time. As a result, their sensitivity spectrum towards themselves and their environment is constantly diminishing.
In her work, Jaeger re-examines the characteristics of adolescence and the values that arise from practicing skills over time. Studies show that continuous practice shifts the focus from the end result to the journey. It is an empowering process, that builds resilience and a sense of competence, in a developmental phase of overwhelming emotional and neurological chaos. Following these insights, Jaeger developed Bali Board: a tool that facilitates and encourages the practice process starting with goal-setting - the dream, moving to triggering into action, coping with mundane routine and overcoming crises.
According to Jaeger, the purpose of the tool is to develop imagination and creativity as a way of life. These traits enable finding solutions in moments of crisis and developing a variety of sensitivities in evaluating one’s self and the surrounding world. Expanding the range of sensitivities and metrics would eventually lead to the creation of heterogeneous and inclusive communities. Bali Board is managed by the teenagers themselves and builds intrinsic motivation to achieve goals. It incorporates a variety of inspirational boards around topics chosen by the teenagers and allows running private boards or collaborating on shared ones. Bali Board offers an immersive experience, which harnesses a variety of senses and enables the teens to broaden their horizons while they further explore a field, and lets the two coexist in a manner that is in line with today’s learning characteristics and youth motivation.



Born in 1974, Jaeger is a mother of four. She is a musician, a designer and an innovation manager. She lives in Lavon town in the Galilee area.
Jaeger plays the recorder, she graduated from the Israeli Arts and Science Academy of the Israel Center for Excellence through Education. She completed her undergraduate degree in Florence, Italy, specializing in musical performance at the Department for Early Music. She continued her studies for a master's degree in the Department of Musicology in Tel Aviv University.
/
Over the years Jaeger performs, teaches and manages in the music world.
She was director of the Jezreel Valley Regional Music Center and led joint projects with the Arab society and with at-risk youth. She was drawn into design and innovation management after realizing the evolving needs of the community around her and out of desire to apply design thinking into promoting change in the field of education leading to broader societal change.

ביו / Bio

Creativity, diversity, attention and honesty as values in creating a better society

Part of the collection

אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2

Project Website

ilannoa.wixsite.com/touchdictionary

Email

Linkedin

Instagram

Graduate Website

ilannoa.wixsite.com

Read More

Download PDF

BALI BOARD

Empowering teens through practice, diversity and inspiration

Gili Jaeger

Mentor - Sarah Auslander

Design and Innovation Management

bottom of page