top of page
פרויקטים נוספים
More Projects
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

האם החיים יחזרו אי פעם לקדמותם? (שׁאלת מחקר)

חשיבה יצירה היא מרכיב חיוני ביכולת התפקוד של האדם. היא מונחת בבסיס המצאות רבות במדע, בטכנולוגיה ובאמנות, כמו גם בבסיס פתרונות חדשים לבעיות נפוצות מחיי היום יום שלנו. אך לעיתים לפני פריצת דרך הגדולה ומשמעותית, חווים מקובעות מחשבתית - "להיות בענן" או במילים פשוטות מרגישים תקועים. על פי תאוריית ה-Flow,  תנועות חוזרות ונשנות של הידיים במהלך ביצוע פעיל של משימה, יכולות ליצור קשב גבוה אך לא מאומץ, הנאה ומודעות עצמית נמוכה אשר מכונה The Zone.  מחקרים מראים שאדם הנמצא בתוך הוויה כזאת, חווה בהירות שמאפשרת לו נקודות מבט שונות, אשר לא נחשבו קודם לכן.  

חשיבה יצירתית משלבת שני תהליכים מחשבתיים שונים. התהליך הראשון הוא יצירה של דברים חדשים באמצעות חשיבה מסתעפת והשני הוא הערכה של הדברים שנוצרו על ידי חשיבה מתכנסת.  התמקדות בחשיבה מסתעפת מאפשרת לאדם לצאת מתוך התנסויות מוגבלות ולהביט מעבר לניסיונו האישי. כך מאפשר למוח לאלתר ולזרום בחופשיות מרעיון לרעיון.

הפרויקט, Mindflow, שואף להשתמש בטכנולוגיה כדי להניע את תהליך החשיבה היצירתי. בפרויקט, פותח Voice Agent שמנחה ומלווה אדם שנמצא בתהליך חשיבה על ידי שיפור החשיבה המסתעפת. 

תוך כדאי עבודה רפטטיבית בידיים, האדם נכנס ל Zone  שאפשר לו ריכוז גבוה ויכולות ללוש את הפרויקט שלו מחשבתית כמו חומר. במהלך החוויה, Computer Vision מזהה את הקשר בין העשייה למחשבות, את הנקודות בהם עצרת לחשוב, הנקודות בהם אתה מביע את עצמך עם הידיים וכו'. 

הסוכן מייצר דו-שיח וסיעור מוחות על תוכן הפרויקט באמצעות רשת עצבית מלאכותית (Artificial Neural Network) וניתוח תנועות ידיים באמצעות  CV , הסוכן שואף לתעל את המחשבות אל עבר פריצת דרך.

נעה אילן (1984), מעצבת רב תחומית שותפה בסטודיו NM Design, קרמיקאית ומאיירת מתל-אביב. 

אילן בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ובוגרת טריה בתכנית התואר השני במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.

נעה אילן (1984), מעצבת רב תחומית שותפה בסטודיו NM Design, קרמיקאית ומאיירת מתל-אביב. 

אילן בוגרת תואר ראשון בעיצוב פנים במכון הטכנולוגי בחולון ובוגרת טריה בתכנית התואר השני במחלקה לעיצוב תעשייתי באקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים.

ביו / Bio

בעבודתה כמעצבת בוחנת אילן היבטים טקסיים של תקשורת עם עצמנו, האחד עם השני ועם הסביבה שלנו.
Can we sample and distill a person's attributes into an abstract line, instead of a realistic digital figure? Would this person’s traits still be identifiable in this line?

On January 22nd 2020, Deepak Chopra, the new-age guru, was a guest on The Tonight Show with Jimmy Fallon. Next to Chopra, on the host’s desk, was Chopra’s digital clone, a virtual version of him, appearing on the screen of a tablet device. After a round of questions from the host, virtual Deepak started to guide the audience through a short meditation. This example is only a fraction of a rapidly evolving phenomenon of creating human digital twins. At the core of this trend, is the desire to digitally sample and replicate a person’s physical traits as well as behavioral and emotional ones and to create a virtual identical twin.

There is an inherent difficulty in the process of transforming someone into digital form. The technologies in use today are incapable of creating authentic and realistic digital twins.
The assumption that human behavioural nuances and complex identity features (some of which are still elusive to us) can be sampled through analytical measures is misleading, and virtual entities created today might look like a specific person, but don’t ‘feel’ like that person. This dissonance creates a sense of eeriness in the observer, dropping the digital twin into the uncanny valley (Prof. Masahiro Mori, 1970). The twin is not perceived as an authentic and genuine manifestation of the actual person.

Abstract You questions the assumption that a hyper-realistic portrayal is necessarily the most authentic digital representation of a person. The project suggests that a basic and abstract visual manifestation might offer more potential for authenticity. Can we sample and distill a person's attributes into an abstract line, instead of a realistic digital figure? Would this person’s traits still be identifiable in this line?

In the project, an abstract linear form is created through an interactive interface which samples three unique human attributes: body movements, facial expressions and voice. These attributes are recorded and analysed in real-time using machine learning, and are then converted into an animated linear shape, a unique line for each person.

Abstract You offers an intuitive approach to transform a person from a physical entity into a digital one: an approach that asks not what do we see when encountering a person’s virtual image, but rather what do we ‘feel’.

Interaction designer and creative technologist specializing in human-machine interaction design, both digital and physical. With over a decade of experience, Ben has led and managed design projects for various start-up companies around the world.
Ben holds a B.Des from the Department of Visual Communication, Bezalel Academy of Art and Design, Jerusalem, and teaches interaction design in the same department.

ביו / Bio

Part of the collection

אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2
אוסף לדוגמא 2

Project Website

Email

Linkedin

Instagram

Graduate Website

Read More

Download PDF

Ben Lev

Mentor - Dr. Romi Mikulinsky

Design and Technology

bottom of page