top of page

אוסף

לדוגמא 1

אוצר.ת איה בנטור

איה בנטור, 1982, היא מרצה במסלול ״אודות עיצוב״ בתכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי. בעלת סטודיו עצמאי.

זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. 

Collections

אוסף לדוגמא

אוסף באוצרות: איה בנטור

אוסף לדוגמא

אוסף באוצרות: איה בנטור

Start Now
אוסף לדוגמא

אוסף באוצרות: איה בנטור

אוסף לדוגמא

אוסף באוצרות: איה בנטור

Start Now
אוסף לדוגמא

אוסף באוצרות: איה בנטור

אוסף לדוגמא

אוסף באוצרות: איה בנטור

Start Now

על עיצוב ואחריות

אוצר רועי ביגר

עיצוב עוסק בעתיד, הקרוב והרחוק, וככזה הוא נדרש לשאלות כמו ״איזה עתיד אנחנו רוצים לייצר״ או ״מהי הדרך להגיע אליו״. הפרויקטים המוצגים באוסף זה אינם מסתפקים בהעברת מסר ונקיטת עמדה בלבד אלא גם מניעים את המשתמשים לפעולה מתוך תחושת אחריות כלפי העתיד הטמון בהם. הם מבקשים ליצור עתיד טוב יותר, בריא יותר, אחראי יותר. נעמי סלייני פיתחה פלטפורמה אינטראקטיבית שלוקחת אותנו אל תרחיש ספקולטיבי–דיסטופי, היא מציבה בפנינו דילמות סביבתיות-התנהגותיות כדי לעורר בנו מודעות להחלטות שאנו מקבלים. ורד שפירא משקפת לנו את הכאן והעכשיו באמצעות מדידה עצמית של פעולות יומיומיות והצגת האימפקט שלהן על הסביבה. יאיר פוקס מציע מודל חדש של חקלאות אורבנית כתגובה להידלדלות מקורות המזון הטבעיים ואלטרנטיבה לאורח חיים בריא יותר וניצן חורגין עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכדי לחשוף אותנו לתהליכי גידול חקלאיים ובכך לחזק את הקשר ביננו לבין המזונות שאנחנו צורכים. את המקבץ חותמת ענת גלזר עם קריאה לרגע של השתהות והתבוננות, פנימה והחוצה, על עולם טבעי אך מומצא, ועידוד למחשבה ביופילית, מודעת ואחראית.

רועי ביגר, מעצב, מנהל עיצוב ויזם. ראש המסלול לניהול עיצוב וחדשנות התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל וראש המרחב לטכנולוגיות חדשות בבצלאל.

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט

שם הסטודנט

Curator Tal Mor Sinay

The mundane as a catalyst for change

Tal Mor Sinay is an independent designer, head of the About Design track in the M.Des Program of Industrial Design at Bezalel Academy of Art and Design. He is about to complete his PhD from RMIT University in Melbourne Australia researching informal commemorative practices.

The relations between design and everyday practices are expressed most clearly through the examination of the notion of routine. Routines have the capacity to free the mind and allow for room to deal with other meaningful things, therefore a designer holds the capacity to affect society through his creation, as it intervenes with the everyday. Occasionally, designers use daily elements as a means to communicate with people who meet or use their work, be it a digital product, a service or a designed tangible object.
We are used to seeing, using and being amongst so many objects through our life that some of them become invisible to us, until something changes in that equation. Does an object taken out of context and portrayed as a different thing can make us view reality in new ways?
This collection brings together projects that raise questions regarding the existing and the evoked meanings that our daily acts suggest, and projects that offer a routine intervention, asking to provoke discussion and create a beneficial change in our reality.

Marva Mor’s project is mostly based on natural materials collected in her routine wanderings and bringing them together to create something new. Our encounter with her new objects/creatures creates a strong emotional reaction because of the surprising connections between organic elements we are used to seeing in different contexts. Maayan Peshach recruits the “everyday” to encourage intergenerational connection. Neomi Slaney attempts to tell a story about the future by looking at the present and its daily attributes. Shira Shoval and Ben Osher create active spaces that encourage children and teenagers to perform playful experiments in their daily life, while at home or at school. Maya Zachai tries to break the limits of the fixed thought process that is part of the everyday by motivating new creative processes. Yosef Ragbi’s project deals with a practical research in ceramic glaze as an independent sole material, it developed through a banal observation of his studio corners where Ragbi found an organically accumulated mass of colorful glaze.

Normalizing the Apocalyptic

Curator Ravid Rovner

Normalizing the Apocalyptic

Curator Ravid Rovner

Collapsing Design

Curator Ori Succary

Collapsing Design

Curator Ori Succary

Experience & Narrative

Curator Saron Paz

Experience & Narrative

Curator Saron Paz

Behavioural Crafts

Curator Tal Erez

Behavioural Crafts

Curator Tal Erez

Found in Translation

Curator Aya Bentur

Found in Translation

Curator Aya Bentur

How natural is it to be human?

Curator Shlomi Azulay

How natural is it to be human?

Curator Shlomi Azulay

The mundane as a catalyst for change

Curator Tal Mor Sinay

The mundane as a catalyst for change

Curator Tal Mor Sinay

Design and responsibility

Curator Roee Bigger

Design and responsibility

Curator Roee Bigger

touché

Curator Romi Mikulinsky

touché

Curator Romi Mikulinsky

bottom of page