אוסף
לדוגמא 1
אוצר.ת איה בנטור
איה בנטור, 1982, היא מרצה במסלול ״אודות עיצוב״ בתכנית התואר השני בעיצוב תעשייתי. בעלת סטודיו עצמאי.
זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים. זה אוסף לדוגמא, בכל אוסף יהיו 5-7 פרויקטים נבחרים מתוך פרויקטי הבוגרים המוצגים באתר. כל אוסף יהיה באוצרות אוצר או אוצרת שיתארחו ויתחלפו בפלטפורמה, בצירוף טקסט תמתי קצר של כ- 150 מילים.
Collections
אוסף לדוגמא
אוסף באוצרות: איה בנטור
אוסף לדוגמא
אוסף באוצרות: איה בנטור
אוסף לדוגמא
אוסף באוצרות: איה בנטור
אוסף לדוגמא
אוסף באוצרות: איה בנטור
אוסף לדוגמא
אוסף באוצרות: איה בנטור
אוסף לדוגמא
אוסף באוצרות: איה בנטור
על עיצוב ואחריות
אוצר רועי ביגר
עיצוב עוסק בעתיד, הקרוב והרחוק, וככזה הוא נדרש לשאלות כמו ״איזה עתיד אנחנו רוצים לייצר״ או ״מהי הדרך להגיע אליו״. הפרויקטים המוצגים באוסף זה אינם מסתפקים בהעברת מסר ונקיטת עמדה בלבד אלא גם מניעים את המשתמשים לפעולה מתוך תחושת אחריות כלפי העתיד הטמון בהם. הם מבקשים ליצור עתיד טוב יותר, בריא יותר, אחראי יותר. נעמי סלייני פיתחה פלטפורמה אינטראקטיבית שלוקחת אותנו אל תרחיש ספקולטיבי–דיסטופי, היא מציבה בפנינו דילמות סביבתיות-התנהגותיות כדי לעורר בנו מודעות להחלטות שאנו מקבלים. ורד שפירא משקפת לנו את הכאן והעכשיו באמצעות מדידה עצמית של פעולות יומיומיות והצגת האימפקט שלהן על הסביבה. יאיר פוקס מציע מודל חדש של חקלאות אורבנית כתגובה להידלדלות מקורות המזון הטבעיים ואלטרנטיבה לאורח חיים בריא יותר וניצן חורגין עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות בכדי לחשוף אותנו לתהליכי גידול חקלאיים ובכך לחזק את הקשר ביננו לבין המזונות שאנחנו צורכים. את המקבץ חותמת ענת גלזר עם קריאה לרגע של השתהות והתבוננות, פנימה והחוצה, על עולם טבעי אך מומצא, ועידוד למחשבה ביופילית, מודעת ואחראית.
רועי ביגר, מעצב, מנהל עיצוב ויזם. ראש המסלול לניהול עיצוב וחדשנות התכנית לתואר שני בעיצוב תעשייתי בבצלאל וראש המרחב לטכנולוגיות חדשות בבצלאל.
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט
שם הסטודנט
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט
שם הסטודנט
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט
שם הסטודנט
שם הפרויקט שם הפרויקט - שם הפרויקט
שם הסטודנט
Curator Saron Paz
Experience & Narrative
Saron Paz is an experience designer, mentor, innovation consultant, new media artist and place maker. He is co-owner of the ForReal Team Studio for experience design and interactive contraptions.
In the cosmic equilibrium between experiences etchedin our senses and the stories and commentaries we weave to ourselves and others, it would seem the stories have won and tipped of the balance. Even before the current epidemic, we have been overly relianton one sense alone, have been sitting too long in front of flat and narrow screens and have been inventing an abundance of homogeneous ways to communicate, create and evolve. Some might blame the falsehood-spreading media and revert to believing only what our own senses can perceive. But there is no more truth in an individual experience than in a fake news tweet. However, the former is a source of complexity, inspiration and discourse while the other is a slippery slope towards loneliness, division and superficiality.
The projects chosen for this collection point to some of the fractures and suggest opportunities for reunification and for the creation of educational, commercial, professional, emotional and medical spaces that might be able to bring back a sense of balance to the reciprocal relations of experience and story.
Billy Regev has researched the oppression of the screen in our working environment and has developed new means and methods for a physical wake-up call using an indicative presence and a challenging and arousing skill-learning experience.
Noa Ilan has researched venues of physical feedback in a social distancing reality and suggests a system that allows to reintroduce a playful dynamic experience and a give-and-take gesture to the lacking discourseof our times.
Naama Ben Zur Shprinzack has researched the benefits of examining our imperfections and the ways they might open an internal and external communion of the scars we carry on us. In exposing, imprinting and objectifying our negative spaces we might find new ways of healing.
Noga Berman has researched the new challenges of commercial spaces in the dynamics between physical and sensual online shopping. She looks for a new language and common sense that would allow to bridge the lack of sensory experience and instead make the virtual one ritcher, more polysemic and abstract.
Daniel Hizkiyahu has researched the ways through which medical institutions areover-simplifying patient intake stories and is looking for tools and ways to re-enrich them and allow more humane aspects to be reflected in the patient experience, staff insights and the overall treatment journey.
Shira Shoval has researched the values imbuedin experiential learning that can be manifested in classes and schools. She examines the presence of material culture and processing and its influence on children, spaces and the education system.
How natural is it to be human?
Curator Shlomi Azulay
How natural is it to be human?
Curator Shlomi Azulay
The mundane as a catalyst for change
Curator Tal Mor Sinay
The mundane as a catalyst for change
Curator Tal Mor Sinay